fredag 29. mars 2013

...og jula vara helt til påske :)

hei hei hei
her har det jammen ikke skjedd mye siden jul!
Men nå er det 2 ukers påskeferie på Sortland hos mine kjære foreldre og tre brødre med familie.
Jeg har virkelig sett frem til denne ferieture, og nå har jeg allerede 
vært her i en uke - og storkoser meg :)

Er så utrolig fornøyd med at jeg har overvunnet det meste 
av min fryktelige flyskrekk, slik at jeg kommer meg hjem 
til mine kjære litt oftere.
....og flyturen, ja den gikk strålende bra :)))

Men nå skal dere få se noe jeg har ventet på siden i høst :)

Ser at fargevalget på teppet er det samme som jeg hadde på julepynten til jul,
så innleggene sklir riktig så fint sammen :)


Her ser dere resultatet av teppet som min kjære mamma har heklet på i månedsvis!!!
Nåkka såååå nydelig !!


 Se så utrulig flott hun har sydd sammen lapp på lapp på lapp :)


Jeg er stum av beundring og kan ikke få takket henne nok!
Selv har jeg heklet 3 av lappene og kan dermed ikke skryte
av å ha bidratt noe særlig på mesterverket!

I skrivende stund er teppet på vei til Moss med eldstesønnen
som reiste hjem idag.

Godt å få fordelt litt bagasje siden jeg har klart å handle
litt klær og ikke minst tre fotografier av nordlyset av min bror.


Nå gleder jeg meg stort til å få teppet hengende på sofa hjemme
og bruke det ute i solstolen når sola titter frem i Våler :)

Ute snør det tett i tett, men skiene skal spennes på, for frisk luft
og bålkos er ikke å forakte -

Riktig God Påske til dere som titter innom :)


Klæm fra ho Anita




12 kommentarer:

  1. Åh, for et vakkert teppe:)! Du er heldig, Anita, som har en mamma å komme hjem til:). Kos deg masse og nyt dagene sammen med familien der oppe i skjønne nord. Varme klemmer. Farmor

    SvarSlett
  2. Såååå nydelig, det er jo bare helt fantastisk herlig!
    Tenk å ha et slikt teppe, du er en heldiggris ;)
    Kos deg masse masse med det og ja, jeg er misunnelig :)

    God klem :)

    SvarSlett
  3. Hei vesteråling! Så flott teppe moren din har laget til deg. Nå har snøen begynt å smelte her nord, og de to siste dagene har sola "tatt tak".

    SvarSlett
  4. Det er det lekreste hekleteppet jeg har sett! Kjente at jeg nesten ble litt inspirert, men så mye jobb...

    SvarSlett
  5. Hei. Har kikka litt på bloggen. Grunnen var at jeg søkte på pepperkakejaktslott. Har laget det de siste 15 årene eller noe sånt. Men nå har jeg rota bort mønsteret. Jeg har beundret pyntinga di på jaktslottet. Sånn har jeg aldri fått det til. Så lurer jeg - har du målene på delene? Prøver å lage nytt mønster men jeg er ikke av de mest kreative. :-(
    Hilsen Jorunn Thorsen i Oslo.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en hilsen ♥