søndag 28. oktober 2012

Babyshower


Det har nå gått over 1. mnd. siden vi hadde denne  morsomme 
baby-shower festen 
for en venninne hjemme hos meg :)
Lille David er kommet til verden, og alt står bra til med 
mor, far og barn !
Dette er jo ikke akkurat en typisk Norsk tradisjon,
  mer en Amerikansk
 men pytt pytt, har man lyst til å lage fest,
 ja, så gjør man det :)

"Babymammaen og babypappaen" er misjonærer i Brasil og der er 
det visst mere vanlig med denne type fest!
Så jeg og en venninne syns jo at det var på sin
 plass med en fest for Eva,
før dem setter kursen til Brasil i februar igjen!


 Vi satte sammen en bleiekake med fire etasjer.


Så lagde jeg noen søte bong bonger av doruller,
 scrappeark,utklippte tåteflasker og silkebånd.


Her er gjengen som kom sammen en halv time før hovedgjesten kom
(hun trodde hun og mannen skulle på kveldsbesøk til meg og mannen min,
så hun var intetanende om at vi hadde trommet sammen til fest)
Gjett om hun ble overrasket da alle vi sto samlet i gangen da hun
kom inn :) :) :)
Vi hadde kledd oss i litt lyseblått,
 for vi visste at det var en guttebaby på gang!



Her har Eva fått på krona :)


Alle damene tok med litt ost hver, og vips, så dekket vi
bordet sammen og anrettet ostefat, frukt og kjeks !
Pyntet med ballonger, vimpler, servietter og lys :)


Jeg koste meg virkelig da jeg laget krona :)


klipte ut rangle, tåteflaske,


body og babyshower-paraply 


Vi hadde laget en flott quiz med mange 
baby relaterte spm.og fullføring av sanger, rim og regler !


Delte også ut tråd som alle skulle klippe
 i den lenden
som de trodde Evas omkrets på magen var !
Det var mildt sagt en herlig opplevelse
og her ser dere når jeg måler opp
den desidert lengste :)))
Er det mulig å ta så feil Camilla ???


Masse gaver !!!


Jeg ga en hjemmesydde babykurv og pose
 som jeg fylte med div. babystæsh og
en koselig sparkedress med tilhørende smekke og sokker :)


Kortet som jeg lagde må jeg jo også vise :)


Det ble rene skjære julaften for Eva :)
Her pakker hun opp en bag til å frakte vognen i på flyet!

Stelleveske og 17.mai fløyte måtte hun jo også få :))
regner jo med at det skal feires selv om de er i Brasil !


Ellers ble det masse masse fint hun fikk av de
flotte damene !



En av jentene hadde laget denne råfine marsipankaken,
og ja, den smakte himmelsk :)


Men før Eva fikk kake måtte hun gjennom en smaks-test
 av bleiebæsj :))

Jeg hadde smeltet tre forskjellige sjokolader i mikroen
 og klint dem ut i bleiene !!!


Det var stratos, japp og smash med deilig "knas" i bæsjen :)) hihi 


Hun fikk litt hjelp, og da klarte de å lukte og smake 
seg frem til de tre forskjellige sjokoladetypene :)

Da gjenstår det bare å ønske de nybakte foreldrene
 lykke til!

Ellers vil jeg takke dere som
har gitt meg gode råd om hva jeg skulle 
gjøre med hensyn til kjøp av mere
bildeplass på bloggen !
Foreløbig har jeg landet på at eldstemann
har nedgradere pikslene på bildekvaliteten
slik at det blir mere plass.
Så da gjenstår det å se hvor lenge det
trikset virker, før jeg må 
kjøpe mere plass!!! 

Stor klæm fra ho Anita




6 kommentarer:

  1. Du verden for en kreativ gjeng! Skal si dere hadde gjort dere flid med festen- kjempegøy! Artig med sånne overraskelser :)

    SvarSlett
  2. Så kjempemorsomt ut med den festen! For en gjeng herlige damer!
    SÅ fint at du er tilbake her på bloggen, det setter jeg pris på!!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så moro med babyshower og dere var virkelig kreativ.
    Jeg har kosa meg i bloggen din ei stund nå og er enig med deg i at vi lager mye av det samme ja.
    Du har en flott blogg med mye kreativitet.
    La meg til som følger og kommer innom igjen.

    SvarSlett
  4. Så artig! Det ser virkelig gøy ut :-) Du verden du er ei kreativ dame og det skulle ha vært gøy å ha deg som nabo.
    Takk for kommentaren i bloggen min! Jeg regner med at jeg også snart må kjøpe mere plass til bilder. Får se om jeg forsetter...Men uansett så har du en fin blogg og så mye flotte ting du skaper. Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  5. Oi så gjennomført og kreativt. Så ut som mye moro.
    Nå gleder jeg meg faktisk til hverdag og jobbing i verkstedet igjen. Måtte ta helt fri i helga og det har vært godt.
    Flott uke ønskes deg
    Randi

    SvarSlett
  6. Så ut som om denne kreative gjengen koste seg. :)
    Artig bleiekake! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en hilsen ♥