lørdag 23. april 2011

Tova påskegg

Nu har vi  besøk fra sørlandet og nyter påskedagan med familien :) 
Mi kjære svigerinne har lært mæ å tove påskegg og æ e blitt hækta :)
 Her sett vi ute på terrassen å "trille" påskegg over ei vaskebøtte full av grønnsåpevann !!
 Her ser dåkker alle de ferdigverpa æggan vårres :):):)
 Forran ved inngangspartiet pynta æ me de TURKISE æggan !

her e nærbilde av ett av de nyyyyydelige æggan :)

 -og på terrassen fikk ho Jorunn æra av å pynte me de GULE æggan :)
De små hvite æggelysan på fatet e kjøpt på Villanden i Grimstad og va en gave tel mæ fra ho Jorunn. De blir gule inni når de brennes og da ser det ut som et bløtkokt ægg :) SMART !!! :) HELT PÅSKE !!!
ÅÅÅ se på de skjønne hvitveisene æ fikk av min kjære lille nevø på 6 år ! Disse plukka han og forærte
mæ på bursdagen min som va på sælveste laaaaangfredag !!! 


Fortsatt go påske tel alle sammen !!!

Klæm fra Anita

4 kommentarer:

  1. Nydelige påskebuketter dere har laget. Gratulerer med overstått og jammen er han snill den lille nevøen din. :))

    SvarSlett
  2. Så skjønne påskeegg dere har tovet! Ser skikkelig koselig ut å sitte der på terrassen å pusle med sånn♥ Så koselig med besøk i påsken da! Gratulerer med overstått Anita- jeg er visst helt bortreist for tiden- glemmer både det ene og det andre.... får skylde på aldreren...
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  3. Hei, takk for koselig hilsen på bloggen min. Så fine egg dere har laget - det er jo virkelig vær til å tove utendørs nå om dagen. Nyt resten av påsken! Klem fra Lill

    SvarSlett
  4. Hei :-)

    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :-) Så fine påskeegg dere har laget :-) Koselig å gjøre slike ting sammen ute i finværet :-)

    Ønsker deg en flott uke :-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en hilsen ♥